De Spijkermat van Flowee

Bekijk het filmpje voor het gebruik van de spijkermat

    

Zelfs dieren vinden het fijn !

Bekijk hier het filmpje: 

De trendy spijkermat is een moderne versie van het spijkerbed uit India. Door de puntjes op de mat worden je bloedsomloop en zenuwuiteinden gestimuleerd. Ook maak je de "feel good" hormonen endorfine en oxytocine aan. Deze zorgen voor ontspanning, pijnverlichting en een gevoel van euforie en een goede doorstroming van energie. Dit is de basis van onze gezondheid, je lichaam en geest blijven beter in balans.

Gebruik de spijkermat om stijve nek- en schouderspieren te ontspannen of voor het verlichten van hoofd- en/of spierpijn. Ook voor innerlijke rust is de mat ideaal. Je kunt het zelfs combineren met yoga en mindfulness. Heb je vermoeide en koude voeten? dan werkt de mat juist verkwikkend. Gebruik de mat wanneer het jou uitkomt.

Hoe te gebruiken?

De 3 meest gebruikte posities zijn de rug, de nek en voeten. Deze zijn eenvoudig toe te passen en hebben ook het grootste effect. De mat kun je op vrijwel het gehele lichaam gebruiken. Dit kan je zelf ontdekken als je meer ervaring hebt. 

Gebruik voor de rug:

De rugligging is de meest gebruikelijke positie op de spijkermat. Er zitten veel zenuwen in de rug en deze beinvloeden ons hele lichaam. Deze lighouding heeft voor ontspanning dan ook het beste effect. Leg de mat op je bed, bank of vloer. Gebruik eventueel een kussen onder je hoofd of een spijkerkussen voor de "gevorderden". Ga voorzichtig op de mat liggen en verdeel je gewicht gelijkmatig. De eerste minuten zal je een bepaalde pijn ervaren wat al snel verdwijnt. Adem op een rustige manier en ontspan. 

Als de mat bij de eerste keren te gevoelig aanvoelt kun je een dun t-shirt aantrekken of een dun laken over de mat leggen. Zelfs als je een lage pijngrens hebt kun je de mat prima gebruiken. Het is belangrijk om naar de signalen van je lichaam te luisteren. Na enkele keren ontstaat er een geleidelijke gewenning waarna je de mat alsnog zonder tussenlaag kan gebruiken. Na een aantal minuten ervaar je een warm gevoel of tintelingen., dit is het gevolg van een verhoogde bloeddoorstroming. Bouw het gebruik langzaam op. De eerste keren 10-15 minuten, daarna naar eigen inzicht opbouwen. Voor het effect is 10-20 minuten voldoende, Langer mag ook. Het in slaap vallen op de mat is door de diepe ontspanning niet ongebruikelijk. Door het gebruik van de mat kun je dieper gaan slapen, hierdoor krijg je een betere nachtrust en word je uitgerust(er) wakker.

 

De flowee spijkermat is ook goed te gebruiken bij o.a. hielspoor, koude voeten, wintertenen, vermoeide of pijnlijke voeten en onrustige benen.

In 3 simpele stappen leggen wij uit hoe je de flowee spijkermat hiervoor het beste kunt gebruiken.

1. Ga op de bank zitten en leg de mat onder je voeten.

2. Blijf rustig rechtop zitten en oefen met je voeten wat druk uit op de mat. Van je tenen naar je hak en weer terug. Hierbij kun je een ronddraaiende beweging maken. Op deze manier pak je alle drukpunten in de voeten en stimuleer je de doorbloeding richtingje voeten.

3. Wanneer oefening 2 onprettig aanvoelt kun je langzaam aan gaan staan. In het begin zal dit een pijnprikkel geven, je lichaam maakt dan endorfine en oxytine aan. Blijf stil staan en na een paar minuten zul je merken dat de pijnprikkel minder wordt en dat je het makkelijk kunt handelen. Is deze oefening nog te heftig, trek dan een paar sokken aan. Hierdoor verlicht je de intensiteit van de oefening. 

  

UIT DE PRAKTIJK. ERVARING VAN MARLOES. 

Ik gebruik de spijkermat om te aarden, wanneer ik druk ben of 'overprikkeld' van een drukke dag, dan leg ik hem neer en ga ik erop staan met blote voeten, soms ga ik op dezelfde plaatst stappen of soms kies ik ervoor om door de ruimte te lopen en er dan zo nu en dan overheen te lopen.
Daarnaast gebruik ik hem voor het slapen gaan, dan ga ik er in combinatie met het kussentje zo'n 10-15 min. op liggen, dit moet ik nog wel met een shirt doen maar voel dat dit aan het veranderen is.
Wanneer ik erop lig ervaar ik in eerste instantie een bepaalde prikkeling van de puntjes, dit veranderd al snel naar warmte met prikkeling. Ik voel na een tijdje de ontspanning.
Wanneer ik ook hoofdpijn heb ga ik alleen op het kussen liggen (dit kun je natuurlijk ook met de mat maken) om de aanhechting naar mijn schedel te stimuleren.

© 2017 - 2018 Jiva Spirituele Webwinkel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.